faq

"Weten hoe het voor jou werkt"

Hoe werkt het?

Zodra je overtuigd bent en jij je wilt aansluiten bij onze Community, bepalen we samen wanneer je start, voor hoeveel uur, de hoogte van jouw tarief en het soort opdracht. In principe kun je gelijk starten, afhankelijk van de op dat moment openstaande opdrachten. Sta je niet ingeschreven omdat je nog in loondienst bent? Dan is het in de eerste instantie van belang dat je controleert wat er in jouw concurrentiebeding en/of relatiebeding staat en hierover afspraken maakt met jouw huidige werkgever. Zo krijg je achteraf geen problemen. Daarna is het belangrijk dat jij je gaat inschrijven bij de kvk, zodat je als zelfstandige aan slag kunt en opdrachten via ons kunt aannemen.

Welke voordelen biedt de Community mij?

Samen met gelijkgestemden wordt jij volledig gefaciliteerd. Je hebt de mogelijkheid om gebruik te maken van een flex-werkplek, dagelijkse lunch, trainingen, coaching en kennisdeling sessies. De opdrachten? Die hoef je ook niet zelf binnen te halen, want ook die regelen wij voor je! Alles wordt in het werk gesteld zodat jij succesvol kunt zijn. Daarnaast is er iedere vrijdag een gezellige VrijMiBo in ons clubhuis waar je als je zin hebt een drankje kunt doen met collega ondernemers 🙂 De eigenbijdrage voor het gebruik van de faciliteiten bedraagt € 99 per maand ex BTW.

Wanneer is de community interessant voor mij?

De community is interessant voor jou vanaf het moment dat je zo'n twee jaar werkervaring hebt opgedaan binnen HR of Recruitment. Onze ervaring is dat je kennis dan voldoende stevig is om zelfstandig opdrachten binnen jouw vakgebied uit te voeren.

Wat zijn jullie voorwaarden?

Op het moment dat jij je aansluit bij onze Community, spreken we beiden een commitment naar elkaar uit. Hierin mag je bepaalde zaken van ons verwachten, maar wij ook van jou. Dit leggen we graag vast in een intentieverklaring, waarin we voor minimaal 1 jaar afspraken met elkaar maken omtrent de: opdrachten en opdrachtgevers, jouw tarief en de minimale uren die je in dit jaar in ieder geval beschikbaar bent om middels de Community opdrachten aan te gaan.

Wat heb ik nodig?

Wat je minmaal nodig hebt om aan de slag te gaan is: een kvk nummer, een boekhoudpakket, een zakelijke rekening, een eigen laptop en een premium LinkedIn Account. Uiteraard helpen wij je op weg en geven wij je desgewenst advies om alles goed te regelen op dit gebied. Natuurlijk is het handig als je in het bezit bent van een rijbewijs en een auto tot je beschikking hebt. Verder kun je gebruik maken van alle faciliteiten die onze community jou biedt en proberen we je vooral te ontzorgen 🙂

Moet ik zelf investeren?

Qua investering heb je zelf in principe niet veel nodig. Wat je in ieder geval minimaal nodig hebt is een laptop, telefoon (in sommige gevallen zal de opdrachtgever deze zaken faciliteren) en Premium LinkedIn account. Mocht je nog niet ingeschreven staan bij de kvk, houd dan rekening met de kosten die je maakt als ondernemer. Denk aan o.a.: inschrijving, boekhouding, abonnementen, AOV, recht-bijstand en je pensioenpremie.

Hoeveel uur kan ik werken?

Hoeveel uur je kunt werken hangt af van hoeveel uur je zelf beschikbaar wilt zijn voor opdrachten. Wel hebben wij een minimale beschikbaarheid eis van 24 uur p.w. voor minimaal 1 jaar o.v.b. van de beschikbare opdrachten. Hoeveel je daadwerkelijk werkt en hoe dit eventueel is verdeeld over verschillende opdrachten bespreken we op dat moment uiteraard samen 🙂

Wat ga ik verdienen?

Wat je gaat verdienen hangt o.a. af van jouw kennis en ervaring, maar ook van het aantal uren die je werkt. De uurtarieven liggen tussen de € 65 en € 100 per uur ex BTW. Gemiddeld verdiend een HR of Recruitment professional ongeveer € 70 per uur ex BTW. Uitgaande van 40 declarabele uren per week, betekent dit dat je jaaromzet ongeveer € 131.600 ex BTW zal zijn. Hier worden vervolgens alle kosten vanaf getrokken (kosten verschillen per persoon) en ondernemersaftrek zoals zelfstandigen- en startersaftrek. Je zult afhankelijk van jouw situatie ongeveer € 7.000 netto per maand verdienen o.b.v. bovenstaande. Wij gaan er in dit voorbeeld vanuit dat je ongeveer 5 weken per jaar niet werkt, bijvoorbeeld om vakantie te vieren. Wij gaan dus uit van 47 declarabele weken per jaar.

Hoelang duurt een opdracht gemiddeld?

Hoelang een opdracht exact duurt wordt vaak op voorhand met de opdrachtgever besproken. De minimale termijn is 3 maanden en 24 uur per week. Uiteraard kan dit in samenspraak met jou en de opdrachtgever worden verlengd. Mocht de betreffende opdracht niet worden verlengd, dan weten wij dit vaak al een maand van te voren en zal je zicht hebben op een vervolgopdracht! Uiteraard doen wij ons best voor een opdracht die aansluit op jouw wensen 🙂

Waar voer ik de werkzaamheden uit?

Afhankelijk van de opdracht en de afspraken die je maakt met de opdrachtgever, bepaal je helemaal zelf waar en wanneer je werkt. Zo kun je bijvoorbeeld zowel bij de opdrachtgever, vanuit huis als in ons clubhuis aan de slag. Spreek je af dat je voor een bepaalde periode remote werkt, dan is de Spaanse Costa ook geen verkeerd idee 🙂 Er is veel mogelijk en het belangrijkste is dat jij hier voor jezelf een fijne verhouding in vindt.

Hoe werkt de uitbetaling?

Je kunt ervoor kiezen om wekelijks of maandelijks jouw declarabele uren en reiskosten te sturen naar Krentenpap®. Na goedkeuring van de opdrachtgever betalen wij jouw factuur binnen 14 dagen.

plan hier jouw kennismaking!

Overtuigd? Of wil je meer weten? Beiden vinden wij leuk! Neem contact met ons, of plan hieronder zelf jouw online kennismaking met ons!